electroll
درباره ماشینهای الکتریکی

ساخت حسگری که برق مصرفی شما را کاهش میدهد

 شرکت فن‌آوری اینتل یک حسگر جدید و تابلوی کنترل انرژی شخصی طراحی کرده است که با کاهش مصرف برق تا یک سوم می‌تواند به مقابله با گرمایش زمین کمک کند.

به گزارش سرویس علم و فن آوری پایگاه اطلاع رسانی صبا به نقل از خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، این حسگر منفرد به یک پریز برق روی دیوار متصل می‌شود و اندازه آن بزرگتر از یک چراغ خواب نیست. 
وقتی این حسگر به جریان برق متصل شد به طور بی سیم به تمام ابزار الکتریکی در منزل وصل می‌شود و به طور خودکار ولتاژهایی را که در لحظه توسط هر وسیله استفاده می‌شود، ثبت می‌کند. سپس حسگر اطلاعات مربوط به کاربردها و میزان مصرف انرژی را به یک رایانه‌ شخصی می‌فرستد. 
شرکت اینتل اعلام کرد که با این وسیله کاربران می‌توانند همواره مطلع باشند که چقدر انرژی مصرف می‌کنند و چطور می‌توانند مصرف این میزان انرژی را کاهش دهند. 
همچنین یکی از مهندسان این شرکت یک «تابلوی انرژی» با صفحه نمایش لمس ابداع کرده است که کاربرد مشابهی دارد و با کمک آن می‌توان مقدار مصرف انرژی را کاهش داد. 
این شرکت تخمین زده است که با استفاده از ابزار جدید مصرف انرژی در منازل آمریکا بین 15 تا 31 درصد کاهش خواهد یافت و سالانه 470 دلار از هزینه مربوط به مصرف برق کاسته می‌شود.